Lokaty w sieci

internetW jaki sposób można zapewnić sobie sukces w sieci?

Aby odpowiedzieć na to pytanie podsumujmy kilka uwag na temat internetu:

  • unikalne adresy o dużej wartości
  • sukces portali wynikający z połączenia narzędzi do przeszukiwania sieci z własnym contentem i usługami dodatkowymi
  • kłopoty tradycyjnych vortali (serwisów tematycznych)
  • coraz większa liczba nowych użytkowników sieci nie potrafiących opanować zasad poszukiwania potrzebnej informacji
  • problemy z rozdzieleniem użytecznej informacji i śmieci

Rozwiązanie – serwis łączący najlepsze cechy serwisów, które odniosły sukces oraz eliminujący problemy przeciętnego użytkownika internetu.

S e r w i s :

  • opierający się na jasnym, łatwo kojarzonym adresie
  • zawierający dużo użytecznych informacji, ale nie posiadający licznego grona redaktorów
  • rozdzielający zawartość internetu na ciekawą, mniej ciekawą i bezwartościową

Głównym motorem takiego serwisu powinien być katalog wszystkich stron w internecie na dany temat. Katalog powinien być dokładnie opisany z wyróżnieniem najciekawszych stron. Aktualizacja powinna odbywać się codziennie, tak aby zwykły użytkownik miał zawsze świeży obraz tego, co dzieje się w internecie na dany temat. Jeżeli pojawiło się jakieś interesujące rozwiązanie lub ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia, to nie trzeba tego szukać. Obecnie przeglądając serwisy informacyjne często czytamy te same informacje podane w różnej formie. Musimy tracić czas na przeglądanie informacji, o których nawet nie wiemy czy są aktualne.

Dlaczego taki serwis powinien odnieść sukces?

  1. Użytkownik po wpisaniu danego słowa w wyszukiwarkach (np. lokaty) otrzymuje w wyniku listę od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy odnośników a na pierwszym miejscu jest adres www.lokaty.pl. Po zapoznaniu się z opisem serwisu a następnie z jego zawartością jest mało prawdopodobne aby następnym razem skorzystał on z wyszukiwarki zamiast wpisać po prostu www.lokaty.pl
  2. Reklama on-line i off-line serwisu jest ułatwiona tym, że hasło lokaty.pl jasno identyfikuje zawartość serwisu z jego nazwą oraz jest łatwe do zapamiętania (zasada korzystania z encyklopedii).
  3. Istnieje bardzo ograniczona konkurencja. Aby wypromować podobny serwis pod innym adresem potrzeba ogromnych nakładów na reklamę bez gwarancji odniesienia sukcesu.
  4. Serwis nie posiada problemu generowania zawartości. Nie trzeba zatrudniać sztabu doświadczonych redaktorów.
  5. Łatwo uzyskać przychód z prowadzenia serwisu, ponieważ ma on ściśle określoną grupę odbiorców. Według badań, vortale o dużej oglądalności cieszą się większą popularnością wśród reklamodawców. Łatwiej jest też sprzedawać określony produkt w serwisie tematycznym, ponieważ może on dostarczyć wyczerpującej informacji na jego temat.
  6. W USA, gdzie internet jest najbardziej rozwinięty, adresy tematyczne znalazły nabywców za następujące ceny:

Feedback.com – $1,225,000
architecture.com – $190,000
Cinema.com – $700,000 (01.02.2000)
Tower.com – $208,000 (31.01.2000)
Seminars.com – $119,000 (31.01.2000)
Loans.com – $3,0 mln (28.01.2000)
Yarns.com – $30,000 (26.01.2000)
Wizdom.com – $475,000 (24.01.2000)
Perfect.com – $94,000 (8.11.1999)
drugs.com – $820,000
linux.com – $5,5mln
business.com – $7,5mln
phonecalls.com – $120,000
happybirtday.com – $55,000
lips.com – $250,000
qestion.com – $175,000
onlinebingo.com – $50,000
fruit.com – $160,000
forSaleByOwner.com – $835,000
speaker.com – $120,000
madeira.com – $50,000
Bingo.com – $ 1.1 mln
Wallstreet.com -$ 1.03 mln
Rock.com – $ 1.0 mln
Eflowers.com – $ 1.0 mln
University.com – $ 530,000
Computer.com – $ 500,000
Blackjack.com – $ 460,000
BBC.com – L 200,000
Internet.com – $ 100,000
Trade.com – $ 40,000
biz.com – $625,000
beauty.cc – $1.0 mln
carnet.com – $50,000
counselors.com – $85,000
tycoon.com – $150,000
glory.com – $115,000
birdie.com – $90,000
itd.